Lagi-lagi Terlalu Sibuk

Lagi-lagi, soal sibuk. Terlalu sibuk. Saya suka kesibukan, tapi saya tidak suka apabila saya terlalu sibuk. Saya perlu waktu luang untuk menyeimbangkan hidup saya.

Saya perlu waktu luang untuk menajamkan. Menajamkan kemampuan saya. Menajamkan rasa. Menajamkan apa yang saya suka. Ibarat seorang penebang pohon, ia akan menggunakan 2/3 waktunya untuk mengasah gergaji sebelum menebang pohon.

Saya lebih suka konsistensi. Biar kecil dan perlahan daripada besar namun sekali langsung hilang ditelan bumi.

Tulisan ini lagi-lagi ingin saya tutup dengan kutipan:

Cukup lakukan satu/dua hal setiap hari. Sisanya, nikmati hidup.

#random

Tinggalkan Balasan

